Dziś jest środa, 02.01.2008, 08:40

Logo SwiarSportu.pl
ISSN: 1895-7021

:: REKLAMA ::



:: REKLAMA ::


 
Menu
Redakcja
 
Serwis informacyjny 24h

SwiatSportu.pl Polska Trofej 2008

Łukasz Maletz, 26.12.2007 @ 15:14

{ Motosporty }

Serdecznie zapraszamy wszystkich miłośników czterech kółek do udziału w wyścigach górskich Berg Trophy 2008. Nasza redakcja funduje puchary oraz nagrody dla najlepszych trzech polaków w cyklu - SwiatSportu.pl Polska Trofej 2008. Berg Trophy 2008 rozpoczna się już 26 kwietnia.


W 2007 roku w zawodach z cyklu Berg Trophy International wystartowało 478 osób w tym 17 z Polski.
Proponujemy wszystkim zainteresowanym wcześniejsze zgłoszenie się na stronie Berg Trophy



Zawody:

Berg Trophy to wyścigi górskie podobne do polskich Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Podobnie jak w GSMP trasa, najczęściej długości miedzy 3 a 6 km, wiedzie pod górę po zamkniętym odcinku drogi. Weekend wyścigowy to odrębne zawody w sobotę i niedzielę.

Wyścigi zaczynają się o 8 rano, zwykle punktualnie, najpierw odbywają się 2 przejazdy treningowe, po nich 2 wyścigowe zaczynają się około 13, wszystkie 4 z pomiarem czasu. Cała stawka podzielona jest na 2 grupy, klasy fiatów 126 i samochodów seryjnych jadą pierwsze, po czym następuje zjazd. W tym czasie na starcie ustawiają się samochody klasy sportowej E1 i formuły (E2). Po zakończeniu każdego podjazdu po około15 minutach zaczyna się następny. Podział taki pozwala sprawnie „przepuścić” przez trasę czterokrotnie nawet 130 aut w ciągu dnia.

Co ciekawe na treningach w aucie mogą jechać 2 osoby, można zabrać sponsora, dziewczynę albo kolegę. Dodatkowo inaczej niż w GSMP jednym autem mogą startować 2 osoby, wtedy jedna jedzie w swojej grupie, natomiast zmiennik w „tej drugiej”. Wolno też jednej osobie startować dwoma autami. Start odbywa się na znak maszyny startowej, po zapaleniu się zielonego światła należy w ciągu 15 sekund przeciąć fotokomórkę. Pomiar czasu z dokładnością do 0,001 sek, dodatkowo podawany jest czas na pierwszych 100m, wyniki są rozdawane przy zjeździe na kartce a4, a każdy zawodnik dostaje swój wynik sms-em około 30 sek po przejechaniu mety.
Dzień kończy rozdanie nagród dla 3 najlepszych w każdej klasie i generalce.

Zapisy i badanie techniczne

Zapisy na sezon 2008 zaczną się 1 grudnia, na stronie http://www.berg-trophy.cz Nie są obowiązkowe ale bardzo ułatwią zapisanie się na poszczególne zawody. Koszt to 70 złotych, w tej cenie dostajemy stały numer startowy i wejściówkę na zawody dla 3 osób, przydatną bo na niektórych imprezach wejście na trasę kosztuje 5 zł. Pierwsze zawody będą prawdopodobnie w kwietniu 2008. Około miesiąc przed imprezą pojawia się informacja od kiedy będą przyjmowane zapisy. Warto zapisać się wcześnie bo setka zawodników z czołówki sezonu 2007 będzie miała preferencje, więc pozostali muszą mieć refleks. Rejestracja jest przez formularz na stronie www, nie trzeba przesyłać żadnych pieniędzy ani papierów. Za to kto nie odwoła wysłanego zgłoszenia i się nie pojawi może trafić na „czarną listę” i mieć kłopoty z zapisaniem się na kolejne zawody.

Impreza zaczyna się w piątek popołudniu, dla startujących pierwszy raz mocno wskazane jest pojawienie się wtedy na BK. Badanie przypomina to z KJS, sprawdzane jest mocowanie fotela, pasów, akumulatora oraz takie sprawy jak przewody paliwowe, klatka i czy np. opony nie wystają poza obrys auta. Dostaje się po tym książeczkę auta i przed następnymi zawodami nie trzeba powtarzać badania. Jeśli chodzi o wybór klasy jest to sprawdzane ale w wielu sprawach organizator polega na uczciwości zawodników. Na kolejne zawody można spokojnie przyjeżdżać w sobotę rano, jednak wtedy omija nas piątkowa impreza :D

Informacja dla osób z licencją FIA: PZM może odebrać licencję za start w BTI bez zezwolenia. Natomiast BTI nie wymaga zgłaszania się pod własnym nazwiskiem, można startować jako Speedy Gonzales, Carlos Sainz czy co komu pasuje.

Koszty

Wpisowe płacimy bezpośrednio przed zawodami, w biurze na kółkach w okolicy startu, zazwyczaj jest to około 140 zł za dzień zawodów. Można płacić za jeden lub dwa dni, jeśli zapłacimy za dwa a np. auto wyzionie ducha nie ma problemu z odzyskaniem wpisowego za drugi dzień. Do tego dochodzi koszt dojazdu, zależny od tego skąd i czym jedziemy, nocleg i wyżywienie. Warto zabrać ze sobą benzynę, często nie można nigdzie w okolicy dostać Pb 98. Może nie wszyscy sobie zdają sprawę z tego że niektóre zawody odbywają się 50-100km od granicy z Polską więc wcale nie jest tak daleko.

Nocleg w zależności od budżetu, hotele kosztują 50-100 zł za osobę za noc, tańsze są penziony i ubytovanie, już od 20 zł za osobę, można przyciągnąć przyczepę albo rozstawić namiot w depo za darmo, a dla twardzieli zostaje nocleg w aucie. Nie polecam ze względu na gościnność sąsiadów, kilku kolegów miało poważne problemy z koncentracją w niedzielę po sobotniej kolacji.


Źródło: berg-trophy.cz oraz rajdy.hoga.pl

Wersja do druku



Pozostałe informacje:

[01-01-08, 11:07] MANem po autostradach
[27-12-07, 14:51] Ostatnie treningi w Dubaju
[22-12-07, 19:39] Andrzej Pawelec w Motocyklowych Mistrzostwach Niemiec
[22-12-07, 16:41] Wywiad z Klaudią Podkalicką
[21-12-07, 10:39] „Wszystkie systemy w gotowości”
[19-12-07, 10:01] Tym razem R3 Access
[17-12-07, 18:51] Dwanaście zwycięstw Mitsubishi Pajero w Rajdzie Dakar
[16-12-07, 20:13] Tadeusz Błażusiak na drugim miejscu
[10-12-07, 14:49] Fastline Racing wskrzesił legendę
[10-12-07, 11:32] Picanto i cee’d na Karowej

 
Partnerzy serwisu:

Zapraszamy na...




nonstop
Nasz Patronat:
AZS PW Cycling Team

Ariel Rally Team

Felietony
Rozmowy z...


 

Copyright © 2005-2007 STIgroup. All Rights Reserved.




SportFoto.pl | Bilety lotnicze | Wycieczki | Sport Katalog | Mapy, Plany, Atlasy |
Listwy do glazury
aHref | Katalog